Ship service Szczecin

Dlaczego statki mogą wymagać naprawy?

Jeśli interesujesz się żeglugą morską, z pewnością ciekawi cię temat eksploatacji oraz konserwacji okrętów. Te wielkie statki są projektowane i budowane, z założeniem że będą służyć nawet 50 lat. By jednak te plany mogły zostać spełnione, trzeba okresowo wykonywać różnego rodzaju prace konserwacyjne oraz remonty. Na czym polegają remonty statków ? Jest to czynność, w czasie której przeprowadza się bardzo dokładną inspekcję całego okrętu, w poszukiwaniu miejsc, mogących wymagać naprawy. Naprawa polega albo na wzmocnieniu spawów, albo na wspawaniu nowych i wytrzymalszych elementów do konstrukcji. Prace te są przeprowadzane w suchych dokach, tak aby statek nie był narażony na uszkodzenia z powodu uderzających o niego fal.

szczecin Mocowanie ładunku - remonty statków

Korozja i słona woda. To największe zagrożenia, którym statki i okręty muszą stawiać czoło. Przebywając nieustanie na wodach mórz i oceanów, konstrukcja statków może stopniowo ulegać osłabieniu. Początkowo nie będzie to objawiało się niczym szczególnym, jednak po czasie statek może tracić swoją pierwotną sztywność oraz wytrzymałość, stając się trudniejszym do sterowania. Co wtedy trzeba zrobić? Oczywiście przeprowadzić remonty statków. Przedstawiamy najczęściej wykonywane prace przy ship service . Są one wykonywane zarówno dla statków pasażerskich, kutrów, kontenerowców, a także statków przewożących gaz lub ropę.

Malowanie kadłuba – remonty statków z tej grupy są najszybciej widoczne rezultaty. Warstwa specjalnej farby, znajdująca się na kadłubie statku, ma zadanie chronić go przed korozją. A o nią wcale nie jest tak trudno, jak może się wydawać. Słona, morska woda bardzo szybko wchodzi w reakcję ze stalą, powoli doprowadzając do jej utlenienia. Do malowania wykorzystuje się specjalne rodzaje farb, nakładanych na kadłub przy pomocy tradycyjnych pędzli lub stosując metodę natryskową, wyróżniającą się większą wydajnością oraz dokładnością krycia. Ile czasu trzeba przeznaczyć na malowanie kadłuba? To zależy od wielkości statku oraz tego, w jakim stanie znajduje się dotychczasowa warstwa farby. Aby takie malowanie miało jakikolwiek sens, konieczne jest usunięcie tej wcześniejszej. Może to zabrać wiele czasu. Do zdzierania luźnych warstw wykorzystuje się ręczne metody, obejmujące szpachle. Tam gdzie farba dobrze się trzyma podkładu, wystarczy ją odpowiednio mocno zmatowić, na przykład przy pomocy specjalnych szczotek drucianych. Na jaki kolor najczęściej maluje się kadłuby statków? Kolor czerwony, niebieski i żółty jest najczęściej wybieranymi. Skąd to wynika? Przede wszystkim z bardzo dobrej widoczności tych kolorów na morzy. Wbrew pozorom, woda morska nie przybiera koloru niebieskiego, jak wiele osób może twierdzić, ale właśnie zielony. Dlatego też zielony na kadłubach statków jest jednym z najrzadziej spotykanych kolorów.

Prefabrykacja części galship szczecin

Remont silnika – jednostki silnikowe w statkach są bardzo duże i potrafią osiągać olbrzymią moc. To ważne, aby zachować pełnie możliwości sterowania statkiem. Niestety ma to również swoją cenę. Takie silniki regularnie wymagają remontów oraz regulowania. Wymiana oleju, panewek, tłoków i cylindrów, a także pomiar kompresji sprężania. To podstawowe czynności serwisowe, wykonywane podczas ship service. Grupa doświadczonych mechaników. Jedna z pozostałych czynności, o której również nie można zapominać to kontrola stanu zużycia śruby napędowej. Uszkodzone i wyszczerbione krawędzie łopatek oznaczają konieczność jej regeneracji lub wymiany na nową. Wymiana śruby powinna nastąpić wtedy, jeśli dotychczasowa osiągnęła już minimum grubości i nie jest możliwe dalsze jej szlifowanie.

 

Ile trwa remont statków ? Długość przeprowadzanych prac zależy przede wszystkim od ich zakresu, a także rodzaju oraz wielkości okrętu. Dla dużych statków, w których przeprowadza się remonty generalne, średni czas takiej operacji wynosi około kilku miesięcy. Podczas takiego ship service , wykonywana jest bardzo szczegółowa inspekcja wszystkich elementów statku, w tym również istniejących na jego pokładzie instalacji, systemów uzdatniania wody, maszynowni, kuchni oraz części ładunkowych.

To co najważniejsze dla bezpieczeństwa statku, czyli szczelność kadłuba, otrzymuje najwyższy priorytet podczas całego remontu. To właśnie temu poświęca się maksimum uwagi, sprawdzając specjalnymi urządzeniami grubość blach oraz poszukując miejsc, w których mogło nastąpić ich potencjalne osłabienie. Jeśli takie miejsca zostają znalezione, przystępuje się do ich wymiany. Usunięcie starego elementu nie jest trudne. Inaczej niż przy remoncie blacharki samochodowej, remonty statków obejmują usunięcie całego elementu poszycia kadłuba, w którym wystąpiło uszkodzenie. W jego miejsce montuje się dopasowany na wymiar nowy arkusz grubej blachy. Następnie, po wykonanym montażu zabezpiecza się zewnętrzną stronę specjalnymi farbami. Konserwacji oraz dokładnemu czyszczeniu poddawany jest również pokład. Drewniany się impregnuje, a stalowy może być malowany.