Czy remonty statków odbywają się w Szczecińskiej stoczni?

Na czym polega ship service ?

Eksploatując samochód, każdy z nas liczy się z potrzebą jego serwisowania. Czy to wymiana opon, płynów czy w końcu większy remont silnika. Czynności te są niezbędne dla prawidłowego działania całego pojazdu, a także zapewnienia nam bezpieczeństwa, kiedy z niego korzystamy. Tak samo dzieje się wtedy, kiedy serwisowane są statki i okręty. Poddawane ciągłemu działaniu sił natury, fal morskim, sztormom i ostrym krawędziom skał, statki w jeszcze większym stopniu wymagać mogą remontów oraz napraw. Dowiedz się na czym polegają remonty statków  kto może je wykonywać oraz ile średnio zajmują one czasu.

Statki występują w wielu różnych rodzajach. Które z nich są najbardziej podatne na uszkodzenia i które z największą częstotliwością mogą wymagać remontów? Nie zależy to od ich wielkości, ale tego po jakich wodach pływają. Statki żeglugi śródlądowej, pływają po wodach słodkich. Są one mniej groźne dla kadłuba, niż woda słona, obecna w morzach. Duże stężenie soli sprawia, że metalowe kadłuby i części statków znacznie szybciej korodują, tracąc swoją wytrzymałość. Co bardzo ważne, takiemu zagrożeniu poddany jest nie tyko kadłub, ale i wiele pozostałych elementów, nawet takich, które nie mają bezpośredniego kontaktu z wodą morską. Sól obecna jest również w wilgotnym powietrzu, które dociera w niemal każde zakamarki statku. To między innymi z tego powodu, ship service powinien być wykonywany co kilka lat w największym zakresie czynności i inspekcji. Liczba osób, która bierze udział w takim remoncie wynika przede wszystkim z wielkości statku. Im większa jednostka, tym więcej czasu będzie wymagało przeprowadzenie inspekcji. Konieczność zaangażowania w to zadanie dużej liczby osób jest niezbędne do tego, aby remonty statków  wykonać jak najszybciej i móc przyjąć kolejną jednostkę, która już może czekać w kolejce. Suchy lub mokry dok.

W jakich miejscach przeprowadzane są remonty statków w Szczecinie?

Tutaj ponownie wybór jest uzależniony od tego, jak rozległy jest zakres wykonywanych czynności naprawczych. Jeśli wymagane jest malowanie kadłuba lub spawanie go, to prace będą wykonywane  w doku suchym. Natomiast jeśli ship service mają się odbywać w głównej mierze wewnątrz statku i nie będą ingerować w jego konstrukcję nośną, może nie być konieczne umieszczanie statku w doku suchym. Co więcej, remonty statków w doku mokrym mają tę zaletę, że pozwalają łatwiej i szybciej znaleźć ewentualne nieszczelności, wymagające naprawy. Spawanie to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod remontowania statków. Jeśli któryś z jego metalowych elementów jest uszkodzony lub uległ znacznej korozji, następuje jego wycięcie, a w to samo miejsce wspawany zostaje nowy kawałek stali. Spawacze na statkach nie mają łatwej pracy, z uwagi na bardzo dużą liczbę trudno dostępnych miejsc, które na każdym okręcie znajdują się w dużej ilości. One również wymagają starannego sprawdzenia, dlatego spawacz okrętowy powinien być osobą zwinną, silną oraz nie odczuwającą klaustrofobii. Powinien również znać podstawowe zasady eksploatacji i budowy statków i okrętów, aby wiedzieć na jakie rzeczy zwracać szczególną uwagę.

Kto płaci za remonty statków Szczecin?

Faktura wystawiana jest właścicielowi takich okrętów, czyli armatorowi. Średni koszt takiej operacji wynosi od kilkunastu, do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Ostateczna suma będzie zależała od tego, jaki jest zakres prowadzonych prac, a także w jakim terminie mają być wykonane. Remonty do wykonania, które mają bardzo krótki termin realizacji i muszą być wykonane priorytetowo, jeszcze przed innymi siłą rzeczy będą droższe. Wycena remontu może również ulec zmianie wtedy, kiedy okaże się że w trakcie prac potrzeba będzie wykonać nieprzewidziane czynności lub kiedy części zamienne będą dostępne w sprzedaży w cenach wyższych niż dotychczas. W niektórych przypadkach, brak ogólnie dostępnych części zamiennych, może oznaczać konieczność ich dorobienia na zamówienie. To z kolei będzie wydłużało czas przeprowadzenia remontu, a także podniesie koszt łączny za Ship service.

Każda naprawa pojazdu, czy to samochodu czy statku, powinna zostać wykonana zgodnie ze sztuką. W tym celu, do takich remontów należy wynajmować wyłącznie dobre i doświadczone firmy, które wykonują remonty statków Szczecin już od kilku lat. Daje nam to pewność, że prace remontowe zostaną wykonane solidne i z dużą dokładnością, a użyte materiały będą z wysokiej półki. Dzięki temu konieczność następnego remontu lub konserwacji zostanie przesunięta w czasie, a armator będzie mógł zaoszczędzić dodatkowe pieniądze na tańszej eksploatacji. Aby znaleźć takie firmy, wcale nie potrzeba poświęcać wiele cennego czasu na ich poszukiwania. Wystarczy tylko skorzystać z dobrodziejstw internetu i wpisać hasło remonty statków Szczecin. W odpowiedzi otrzymamy listę zakładów, które na terenie miasta Szczecin zajmują się wykonywaniem tego typu remontów dla statków polskich, jak i zagranicznych armatorów.